Tratament durerea lombara joasa


Durerea lombara cronica: de ce apare si cum se trateaza

Despre nutritie Stretchingul si exercitiile de intarire a musculaturii este cel mai bun pariu pe care il poti face pentru intarzierea urmatorului atac al durerilor de spate Cand apar durerile de spate in zona de jos, majoritatea barbatilor nu pot decat sa stranga din dinti, sa puna un pachet cu gheata si sa astepte sa treaca durerea.

Patru din cinci oameni au dureri de spate la un tratament durerea lombara joasa dat de-a lungul vietii, dar aceasta sursa comuna de durere este si o oportunitate. Jeffrey N. Katz, profesor de chirurgie ortopedica in cadrul Harvard Medical School. Cand sunt recomandate exercitiile fizice?

Factori de risc

Durerile lombare joase cauzate de suprasolicitarea muschilor sau de spasmele musculare pot fi ameliorate prin exercitiile fizice. Dar daca durerea este cauzata de o problema a coloanei, fiti mai atenti la exercitiile fizice.

Durerea lombară joasă este o situaţie frecventă. Cauzele durerii lombare joase pot fi multiple, musculo-scheletale în principal, fiind  întâlnită frecvent la persoanele cu  vârsta  peste 20 de ani, afectând atât femeile, cât și bărbații, dar cu o frecvență ușor crescută în rândul genului feminin.

Un semn obisnuit al unei probleme de coloana este sciatica, sau durerea care iradiaza din partea de jos a spatelui pana in picior. Durerile pot fi insotite de o senzatie de amorteala si « furnicaturi ».

Daca suferiti de sciatica, nu incepeti un program nou de exercitii fizice fara sa consultati un doctor in prealabil. In cazuri cu o frecventa tratament durerea lombara joasa redusa, durerile lombare pot fi un semnal de alarma pentru ingrijire medicala imediata daca prezinta una din formele urmatoare : Durere de spate cu febra Dureri care nu se amelioreaza sau se agraveaza Amorteala in zona inghinala Pierderea controlului vezicii sau intestinelor Slabiciune in picior Incapacitatea de a identifica o pozitie confortabila de sezut sau dormit pe durata episoadelor durerilor lombare Cand sa incepi sa faci miscare Cand durerile lombare joase sunt severe, incearca sa te mentii activ in masura in care este posibil.

Atât pentru durerea lombară specifică fracturi vertebrale traumatice sau osteoporotice, tumori, metastaze, patologie infecţioasă sau inflamatorie vertebralăcea nespecifică sau cea din sindroamele neurologice prin hernii de disc sau stenoze de canal medular sursa durerii se recunoaşte în unul din cele trei sedii: discul intervertebral, faţetele articulare sau articulaţiile sacroiliace. Încă de la prima evaluare se urmăreşte excluderea afecţiunilor viscerale dureri de cauză digestivă, genitourinară, vasculară şi identificarea factorilor favorizanți suprasolicitarea fizică profesională, poziţii fixe sau vicioase, obezitate. De cele mai multe ori, descrierea durerii localizarea, condiţiile de apariţie, condiţiile de dispariţie şi fenome asociate combinat cu examen fizic pot orienta diagnosticul etiologic fără a necesită investigaţii suplimentare aşa cum se întâmplă mai ales în cazul durerii acute. În cazul durerilor cronice sau cele care asociază semnale de alarmă numai dialogul cu pacientul şi examinarea clinică nu sunt suficiente şi se apelează la investigaţii de laborator sau radiografii, CT, RMN, scintigrafie, EMG. Tratamentul este individualizat în funcţie de cauza durerii şi durata de evoluţie, dar va include, pe lângă educarea pacientului cu privire la modificarea stilului de viaţă, corectarea factorilor de risc şi o abordare conservatoare sau chirurgicală sau complementară.

Odihna la pat pe o durata extinsa nu este benefica intr-un criza de durere severa de spate, dar nici nu este recomandat sa te apuci in graba de un program de exercitii de intarire a musculaturii si stretching, conform cercetarilor. In schimb, continua-ti activitatea intr-un ritm normal, dar evita sa ridici greutati mari si sa faci exercitii fizice care suprasolicita spatele, precum jogging-ul sau indepartatul zapezii cu lopata.

Inceperea programului de exercitii fizice Cand durerea severa scade in intensitate, poti incepe gradual un program de exercitii usoare de stretching si intarire a musculaturii, care sa sustina coloana vertebrala.

rigiditatea articulației umflarea durerii de ce durerea articulațiilor umărului dimineața

Muschii mai puternici si mai putin sensibili sunt mai putin expusi ranilor. Exercitiile ilustrate mai jos sunt miscari clasice de inceput. Discuta cu medicul referitor la ce exercitii sa faci si cat de des.

Rutina zilnica este recomandata. Studiile desfasurate pana in prezent nu au identificat un anumit tip sau nivel de exercitii care sa functioneze mai bine decat altele pentru prevenirea durerilor lombare joase.

Cu toate acestea, la persoanele care fac miscare in mod regulat, comparativ cu cele care nu fac miscare regulat, tind sa sufere de mai putine episoade de durere lombara de-a lungul timpului.

Meniu de navigare

Alternative de exercitii : yoga Exercitiile usoare de yoga par a fi promitatoare pentru durerile lombare joase. Yoga se bazeaza pe seturi de miscari ale corpului in intervale scurte de timp.

Duce la relaxarea muschilor, extinde miscarea catre incheieturi si intareste musculatura. Dar fii atent : daca iti suprasoliciti muschii si incheieturile, te poti rani.

Daca ai un istoric de dureri lombare joase, nu te apuca de yoga pana nu obtii acordul medicului si ulterior lucreaza cu un profesor cu experienta care iti cunoaste afectiunile spatelui. Indiferent de forma de exercitiu pe care o alegi pentru durerile de spate, abordeaz-o ca pe o incercare cu un scop specific.

Cuvinte cheie de căutare

Katz ne recomanda : « Nu este nevoie de un an pentru a stabili daca un tip de exercitii fizice, precum yoga, functioneaza. Dar este recomandat sa incerci. Executa aceste exercitii zilnic dupa ce durerea de spate scade in intensitate si medicul tau iti spune ca este sigur.

durere și amorțeală în articulația genunchiului compresa pentru dureri la nivelul articulațiilor

Nu te grabi si opreste-te daca simti durere. Indoiti genunchii, trageti un genunchi indoit la piept si mentineti pozitia intre  5 si 10 secunde.

Alternati partile ; faceti intre 5 si 10 repetari pe fiecare parte.

tratamentul artrozei articulației umărului 2 grade anestezie pentru durerea articulației șoldului

Indoiti genunchii, trageti ambii genunchi la piept si mentineti pozitia intre  5 si 10 secunde. Executati intre 5 si 10 repetari.

Indoiti genunchii, lipiti zona lombara inferioara de podea sau de pat.

Informatii generale despre durerile lombare Coloana lombara spatele inferior este o structura remarcabil de bine construita, din oase interconectate, articulatii, nervi, ligamente si muschi, care lucreaza impreuna pentru a oferi sprijin, forta si flexibilitate. Cu toate acestea, aceasta structura complexa lasa partea inferioara susceptibila la ranire si durere.

Mentineti aceasta pozitie intre  5 si 10 secunde. Repetati de 10 ori.